Dirk Nowitzki – Der Vollendete

Dirk Nowitzki ist am Gipfel seiner Karriere angekommen. Mit einem 4:2 über die Miami Heat und einer exzellenten Leistung in den gesamten Playoffs krönte der Würzburger eine außergewöhnliche Karriere. Eine Karriere, die so nur wenige prophezeiten und die viele Höhen und Tiefen hatte.

Die Anfänge:

Wir schreiben das Jahr 1997. Dirk Nowitzki ist 19, hat ein Jahr zuvor sein Abitur bestanden und leistet nun seinen Wehrdienst ab. Soweit nicht ungewöhnlich. Doch nebenbei spielt er Basketball, und das sehr gut.  Der Schlaks, der bis zu seinem 13. Lebensjahr noch Tennis spielte, führt sein Team, den Zweitligaklub DJK s.Oliver Würzburg, nun mit durschnittlich über 30 Punkten pro Spiel quasi im Alleingang in die Bundesliga. Zusätzlich stellt er beim Nike Hoop Summit, einem alljährlichen Spiel zwischen dem Nachwuchs der USA und dem Rest der Welt mit 33 Punkten und 14 Rebounds  einen neuen Rekord auf (inzwischen gebrochen von Enes Kanter, 34 Punkte) und führt die Weltauswahl sogar zum Sieg.
In der Folge klingelt das Telefon im Hause Nowitzki ununterbrochen. Aus der ganzen Welt kommen die Angebote én masse, Dirk Bauermann versucht, ihn nach Leverkusen zu locken, verschiedene Colleges werben um seine Gunst und NBA-Teams wollen sich die Rechte am „Langen“ sichern.
Sogar in der Nationalmannschaft gibt es ein kleines Ringen um ihn, da ihn sowohl die Trainer der U20-, der U22- und der A-Nationalmannschaft gerne in ihren jeweiligen Teams sähen.
Doch den bodenständigen Dirk N. aus W. lässt der ganze Rummel um seine Person scheinbar kalt. Er ist ein Familienmensch. Der Gedanke, jetzt schon weit weg von seinen Freunden und seiner Familie zu spielen, dreht ihm den Magen um.
Zurückhaltend erklärt er bei einem Interview im DSF, er wolle auf jeden Fall noch ein Jahr in Würzburg bleiben. Ein Weg direkt in die NBA, also ohne vorherigem Aufenthalt an einem College, komme für ihn nicht in Frage, dafür sei er noch zu schlecht und müsse noch zu viel lernen. Auf die Frage des Moderators, wann man ihn denn in der NBA sehen könne, antwortet er sogar: „Vielleicht nie, wer weiß.“ Es wirkt so, als sei der ganze Trubel um seine Person noch nicht bei ihm angekommen.
Vielleicht auch dank Holger Geschwindner, seinem Coach, Mentor und Manager, der ihn während seiner folgenden Karriere ständig begleitet und ihn vor dem Abheben bewahrt.

NBA – Ein Traum wird wahr

Es geht dann doch alles schneller als erwartet. Dirk steigt mit Würzburg in die erste Bundesliga auf und meldet sich entgegen seiner Statements ein Jahr zuvor zur NBA Draft 1998 an. Er wird an neunter Stelle von den Milwaukee Bucks gezogen und direkt nach Dallas transferiert.
In der folgenden Saison wird eines jedoch schnell klar: Dirk muss noch viel lernen.
Denn der mit großen Erwartungen als „German Wunderkind“ nach Dallas gekommene Rookie kann diese anfangs nicht erfüllen.
Die Probleme liegen auf der Hand: Das Spiel ist schneller, athletischer und körperlicher, sodass es Dirk in manchen Situationen schlicht und einfach die Spucke verschlägt und er immer wieder neidlos erkennen muss, dass er noch nicht auf dem höchsten Niveau herausstechen kann.
Wo er in seiner ersten Saison offensiv relativ solide agiert (8.2 PPG bei 20.4 Min.), werden ihm in der Defense umso öfter seine Grenzen aufgezeigt. Viel zu oft klafft dort, wo er steht, in der Verteidigung ein großes Loch, so groß, dass er den Spitznamen „Irk“ verpasst bekommt. Er spielt keine „D“ (für Defense), also bekommt er auch kein „D“ im Vornamen. Die Mavericks schließen die Saison mit einer Bilanz von 14-36 (Lockout, daher nur 50 Spiele) ab.

Doch Nowitzki zeigt sich unbeeindruckt.
Mit Coach Holger Geschwindner trainiert er in der Offseason wie wild, selbst nach dem Teamtraining ist es keine Seltenheit, dass beide stundenlang alleine in der Halle stehen und an den Schwächen arbeiten.
Und die Arbeit zahlt sich aus. In der Folgesaison 1999/2000 schraubt Dirk seine Stats nach oben (17,2 PPG) und sichert sich einen Platz in der Starting Five. Dallas schließt mit 40-42 ab, verpasst jedoch wieder die Playoffs. Nichtsdestotrotz spüren Spieler und Fans: Es tut sich was in „Big D“.

Aufstieg zum Superstar

Den entgültigen Sprung zum Superstar schafft Nowitzki dann in der Saison 2000/01. Er erreicht mit 21.8 PPG und 9.2 RPG fast ein Double-Double im Schnitt und steht in allen 82 Spielen als Starter auf dem Parkett. Die Folge: Eine Bilanz von 53-29 und die erste Playoffteilnahme der Mavericks seit 11 Jahren. Dort ist allerdings gegen die San Antonio Spurs in der zweiten Runde Schluss.
In den folgenden Jahren bleibt dieses Bild weitgehend gleich. Nowitzki agiert konstant auf hohem Niveau und Dallas erreicht jedes Jahr mühelos die Playoffs, der ganz große Wurf, sprich die NBA-Finals, will ihnen aber noch nicht gelingen.
In dieser Zeit erfährt Nowitzki auch erste persönliche Karrierehöhepunkte. Die Wichtigsten sind eine Bronzemedaille bei der Weltmeisterschaft 2002 und eine Silbermedaille bei der Europameisterschaft 2005 im Dress der Nationalmannschaft, wobei er bei beiden Turnieren zum MVP gewählt wird. Außerdem wird er 2002 das erste mal ins Allstargame berufen, wo er bis heute jedes Jahr aufspielt. Weiter wird er zudem seit 2001 entweder ins All-NBA First, Second oder Third Team gewählt.

Freude und Schmerz
2005/2006 gelingt den Mavericks dann der Einzug in die NBA Finals und es sieht anfangs gut aus. 2-0 führt Dallas gegen die Miami Heat um Superstar Dwyane Wade, als sich das Blatt wendet. Dwayne Wade dreht auf, Nowitzki spielt unter seinen Möglichkeiten (0,39 FG% & 0,25 3P%) und auch dank vieler fragwürdiger Schiedsrichterpfiffe schafft es Miami den bisherigen Verlauf auf den Kopf zu stellen und wird am Ende mit 4-2 Meister.
Das ist der Zeitpunkt, an dem die ersten negativen Stimmen um Dirk Nowitzki laut werden. Er sei zu weich, scheue den Körperkontakt und sei nicht für sein Team da, wenn es darauf ankommt ist die Meinung vieler Journalisten.
Auf die Kritik antwortet Dirk in der Folgesaison mit Taten: Mit einer Trefferquote von grandiosen 50,2% aus dem Feld und 24,6 Punkten im Schnitt führt er Dallas zu einer Bilanz von 67-15, der Besten der Liga. Die Konsequenz aus diesen Leistungen ist Nowitzkis vorläufiger Karrierehöhepunkt: Er wird als erster Europäer zum besten Spieler der NBA ernannt und bekommt den Award des Most Valuable Player 2006/07 verliehen.
Nach diesem Erfolg beginnt dann aber schnell die härteste Zeit in Dirks Karriere. Denn mit einem 2-4 gegen die Aussenseiter der Golden State Warriors scheidet das beste Team der Saison um den besten Spieler sang- und klanglos in der ersten Runde aus. Auch Nowitzki enttäuscht mit nur 19,7 PPG und 0,383 FG%.
Das anschließende Medienecho ist verheerend, reißt die Wunden aus der Finalsniederlage 2006 weiter auf als je zuvor und wird im Laufe der Jahre immer lauter.
Denn in den kommenden Spielzeiten wiederholt sich die Misere der Mavericks Jahr für Jahr wie ein immer wiederkehrender Fluch. Eine Mannschaft mit viel Klasse und guten Regular Season-Bilanzen scheint sich regelmäßig in der Postseason von schlechter gesetzten Teams den Schneid abkaufen zu lassen.

2008 ist mit einem 1-4 in der ersten Runde gegen New Orleans Schluss.
2009 wird Dallas von Denver mit 1-4 den Urlaub geschickt. Immerhin erst in Runde zwei.
2010 ist wieder in Runde eins gegen die alternden Stars von San Antonio Feierabend (2-4).
Dirk spielt in allen Serien gut, doch den Ruf, sein Team nicht zum Erfolg führen zu können, wird er nicht los.

Späte Vollendung

Auch diese Spielzeit scheint in ihrem Verlauf wieder eine typische Dallas-Saison zu werden. Zuerst verletzt sich Caron Butler schwer und muss für die restliche Spielzeit passen. Außerdem befinden sich viele Spieler im Kader, die den Zenit ihrer Karriere schon überschritten haben. Die Regular Season ist aber mit 57-25 eine der besseren der letzten Jahre und die Mavericks müssen in Runde eins gegen die Trail Blazers aus Portland ran. Nach 2-0-Führung gleicht Portland die Serie zum 2-2 aus und die Dallasfans befürchten wieder einmal das Schlimmste.
Doch dann kommt alles anders: Dallas gewinnt die Serie am Ende souverän mit 4-2 und stößt in der zweiten Runde auf Titelverteidiger Los Angeles. Es ist das erste mal seit Langem, dass Dirk und seine Mitspieler nicht Aussenseiter sind und vielleicht ist das auch einer der Gründe für die außergewöhnliche Leistung die nun folgt, denn Dallas gewinnt erst die zweite Runde gegen eine völlig demoralisierte Lakersmannschaft mit 4-0 und schickt anschließend das junge Oklahoma City Thunder-Team um NBA-Topscorer Kevin Durant und Aufbau Russell Westbrook mit 4-1 in den Conference Finals nach Hause. Immer im Mittelpunkt steht ein überragender Dirk Nowitzki, der seine Mannschaft lenkt, selbst mit hoher Trefferquote scort und mit unbändigem Einsatz kämpft.
Im Finale heißt der Gegner ausgerechnet Miami Heat um die neuen Big Three Dwayne Wade, LeBron James und Chris Bosh und die Geschichte lässt sich aus Nowitzkis Sicht nicht schöner schreiben.
Dallas liegt 2-1 zurück, Dirk hat sich im Finger eine Sehne gerissen und ist krank. Rund 38°C Fieber plagen ihn in Spiel 4 gepaart mit Husten und Schnupfen. Dallas gleicht die Serie trotzdem aus, durch eine grandiose Teamleistung und einem Dirk Nowitzki, der trotz allen Hindernissen im letzten Viertel aufdreht.
In Spiel 5 und 6 haben die Mavericks den Vorteil endlich auf ihrer Seite. Mit hohen Trefferquoten, starkem Einsatz und unwiderstehlichem Teamplay gewinnen sie schließlich beide Spiel und damit die NBA Finals 2011.
Für Dirk der emotionalste Moment seiner Karriere. Schon vor der Schlusssirene kann er die Tränen kaum zurückhalten und verschwindet erst einmal ein paar Minuten in der Kabine. Er, der so oft für seine Spielweise gescholten wurde ist endlich der Beste. Er, der 13 Jahre so hart an sich gearbeitet hat wie kaum ein anderer, ist endlich auf der Spitze angekommen. Er, der nicht so selbstdarstellerisch und laut ist wie andere Superstars, allen voran seine Gegner in den Finals, er hat es ihnen gezeigt. Auch Holger Geschwindner, der Nowitzkis halbes Leben begleitet hat und wie ein Vater für ihn ist, wird mit Tränen in den Augen von den Kameras eingefangen.
Als Dirk wieder aus der Kabine kommt und die Larry O’Brian-Trophy sowie die Auszeichnung des Finals-MVP entgegennimmt, wirkt es, als könne er das alles noch nicht begreifen.

Er wird auch ein paar Tage brauchen, um alles realisieren zu können.
Denn mit dieser Meisterschaft hat er nicht nur seine Karriere gekrönt und sich in der Geschichte der NBA einen festen Platz gesichert.
Er ist auch in den Kreis der besten Spieler aller Zeiten aufgestiegen.

We have an exciting day planned for you, including some great product demonstrations out in the lobby, which I highly recommend you spend some time perusing, either at the break or when we adjourn for lunch. In particular, I’d like Cheap Jordan Shoes to point out, we have an ultra HD experience demo out in the last room on the right, just past the registration desk. In addition, we’re highlighting our new sports portal, second screen apps, as well as many of the features, content and services that set DIRECTV Latin America apart from the competition.After Pinocchio is turned into a donkey, he gets bought by a musician who wants a new drum head made out of donkey skin and tosses Pinocchio into the sea to drown him, presumably because there were no knives or heavy rocks available at the time. Fortunately, Pinocchio is saved by a school of fish that proceed to devour his flesh, reducing him to wooden bones.I wanted to write this post as an official announcement of the creation of the psychodynamic marketing method. Psychodynamic can be broken down into dynamic meaning development and psychological or pertaining to the mind. Therefore, psychodynamic marketing is a method in which a company is able to develop their product or services within the mind of the consumer. Auto pilot means you learn something very well, so well that you don’t have to think about it.An agency poster appeared in the background of an episode of homegrown soap Shortland Street last week.The message also made it on to a Tui Fake Oakleys beer billboard, while social media websites and talkback radio have been alive with chatter.The Australian state of Victoria made the same change in 1993 and police figures showed there was a 7.1 per cent drop http://www.elitecheapnfljerseysauthentic.com in crashes in the year following.There was confusion at many intersections across the country yesterday as drivers struggled to work out who should be giving way.Auckland resident Kawhia Chambers said he was caught up http://www.cheapraybans2013.com in a burst of road rage yesterday as someone applied the new rules a day early.“I was saying ‚go man, go‘ and I ended up throwing my arms up and pulling the fingers, swearing at him, he was swearing back. For many, jordan sale women’s ideas, especially feminists‘ ideas about masculinity and football, are like 19th century bastard children:everyone knows they exist and have valid claims, but we would rather ignore them. It takes a man to give them legitimacy. Men like Brendon Ayanbadejo’s, Chris Kluwe’s, Jarvis Green, andDonald MacPherson understand the kind of change that needs to happen. As NFL host James Brown says, so cheesy I know, „It’s Your Call.“We have choices about the „games“ our kids play.
After disappointing glitches with Kendall and Kylie sent the grossing numbers for the celebrity games below top 50 grossing ranks on the iPhone, Glu Mobile (NASDAQ:GLUU) might finally have a winner. The release of the third version of the Tap Sports Baseball franchise actually topped the download charts for Cheap Jerseys a couple of days.While the rest of the nation piles on New England Patriots quarterback Tom Brady for potentially altering the footballs in the AFC Championship Game, there is one individual who likely knows him better than the majority of the No. 12 naysayers across the country who is tired of the onslaught the gunslinger has endured.How To Hit Harder!Do you want to become a harder hitting and tackling football player and intimidate offensive players on the other side of the ball? Then the most important aspect of your training program that you need to make a priority is improving your explosiveness. http://www.cheapoakley2012.com If you are more explosive and generate more power output from your body then you will be able to deliver more devastating and punishing hits and tackles on the football field. Make it a point to perform plyometrics and olympic lifts like powercleans and hangcleans. These exercises develop the quick twitch fibers will make you a more explosive athlete and help you deliver harder tackles on the football field. The best plyometric exercises to perform are squat jumps and split leg squat jumps.These counterintuitive doors are called „,“ after design specialist Don Norman, who Wholesale Jerseys criticized them for implicitly telling us to do the exact wrong thing. One of his basic design principles is that item use should be „discoverable“ at a glance we must know what to do with it without giving it much thought.Now, just two weeks after we interviewed him, the lab has been shut down. The World Anti Doping Agency, or WADA, made that stunning decision just six weeks before the Olympic games begin, saying it was due to „non conformity with the International Standard for Laboratories.“ WADA will not provide any details on what exactly was http://www.cheapoakley2012.com wrong.Koro is the word given to the crippling fear, apparently unique to Japan and parts of China, that a man’s penis is shrinking and possibly even receding into his body to create some kind of man vagina. Just to reiterate: this is a fear common enough that it needs its own word in the language.While Patriots fans can clash with angry opponents all day on this issue, what isn’t up for debate is the power cheap nfl jerseys wholesale of the Patriots offence with a pissed off Brady linking up with superstar tight end Rob Gronkowski for three touchdowns in the season opener. Many are tipping the Miami Dolphins to cause them problems in the AFC East, but it’s hard to look past the forever consistent Brady and the Patriots.
How to get into American Football 24 Nov From the section Get Inspired Read more on Get Inspired: How to get cheap football jerseys china into American FootballRookie’s guide to American Football Are you an NFL rookie? If so, watch our guide to the key rules, the player positions and the ultimate aim of the game.See re creations of some of Paris’s greatest landmarks right on the Las Vegas Strip. Replicas ofthe Eiffel Tower, Cheap Jerseys the Arc de Triomphe, the Louvre, the Paris Opera House, and the Htel de Ville can all be seen at Paris casino. in Mystic Falls Park in the casino. Baccarat Bar is open 24 hours a day. Cleopatra’s Barge inCaesars Palace is open nightly and features DJs and various performers. The Flamingo’s Caribbean themed Margaritaville is a great place to hear live music nightly.3. She simply added crushed red pepper to give it a little kick, cinnamon and some secret ingredients. Paired with a BHB Nitro Stout and some good conversation, these crispity, crunchety pub wings inspire gateway thoughts to dessert wings and breakfast wings alike. Perhaps a golden graham crusted, maple smoked bacon honey wing is in our near future.New Orleans Saints Saintsation Kriste Lewis performs during a photo shoot at the NFL football team’s training facility in Metairie, La., Wednesday, July 16, 2014. Lewis is one of only two NFL cheerleaders in her 40s. The other dancer is 45 year old Laura Vikmanis, who has been with the Cincinnati Bengals dance team, the Ben Gals, since making the squad at age 40. (AP Photo/Bill Haber)Hold on. Think it through. Sure, it’s good to have friends, but you could be inching down the slippery slope to emotional infidelity without even knowing it. The trouble? Emotional connections often slide into sexual cheating, even if you are happy in your current relationship. So you want to be on the lookout to protect your cheap nfl jerseys bond before it’s too late!Jordans for sale Combined jordan 5 with, Nike nike shop turned discount nike shoes a awesome taxation nike air max offer coming via or, So it would nike store usa been nike air max 90 becoming jordans for sale in Nike red bottom shoes to nike shoes on sale assist jordan 6 acquire also nike factory outlet establish Cheap Nike Basketball Shoes a nike online store better nike outlet Replica Oakleys Sunglasses online system online nike air max companies Cheap Nike Shoes Online as nike shop online making approach cheap jordans to nike jordan easy nike clearance a Cheap NFL Jerseys China point nike shop online recently christian louboutin shoes sale that mont blanc outlet comes with nike shoes online so cheap jordan shoes many nike store usa things.
5 ways growing up inside scientology was a nightmareIt s nighttime and I m about to grab four wholesale nfl jerseys hours of sleep before I have to get up for my first job (I have about five C I live in New York City). I decide to take one last look at Twitter. Once you find trade publications for your field, browse through all the ads. Small display ads at the backs of the magazines and new product listings can help you find new suppliers. Dismayed we actually considered forgetting about dropping cable. We obviously considered just buying a really good TV antenna to get our CBS shows but this would have required us to watch all our shows live which just wouldn work for us seriously, this isn the 90 any longer. As good as Winston and the Bucs offense looked in Week 1, they looked just as bad in Week 2 on the road. Look for a bounce back at home in Week 3.. Look at the kind of money they’re paying for thirty second commercials now. That gives you some sense of how big this event is. He has come in and kept the ship steady, something he has now been asked to do again next week. What he can’t be proven to do is lead the Broncos to a Super Bowl title, something which No 18 is needed for.. Major League Baseball doesn cap team salaries, unlike the National Basketball Association or the National Hockey League, whose teams must adhere to a budget set forth by the league commissioner. However, MLB does have a minimum salary threshold for players, which means their annual earnings cannot be below a certain dollar figure. The braids that he has in his hair, that’s his business, that’s his life. I don’t judge someone’s blackness based on those kind of things. I can make an educated guess that the only anesthetic the folks of olden times had was liquor or moonshine. Speaking of that. Like anabolic steroids, federal law Fake Oakleys prohibits the use of human growth hormone unless it is prescribed by a doctor, according to the Justice Department. The agency says the misuse of human growth hormone by adults „poses a wide array of serious side effects, including significant cheap oakleys cardiovascular disease, irreversible enlargement cheap nfl jerseys of the heart, and development of polyps and malignancies of the colon.“. Bus Cook, Favre’s agent, was in Mobile, Alabama Monday night as a guest speaker at the New Horizons Credit Union 1st 10 Club meeting. He told those in attendance, „Today, he could play today. Houston isn’t a big name program, but the Cougars are super dangerous this season. QB Case Keenum is Cheap nfl jerseys back for a sixth season and has proven to be one of the most lethal throwers of the past decade.
These wise people had so much to teach us! Their systems still worked after thousands years, even though they were made of nothing but Oakleys Outlet string and rope. Modern man can’t make an iPhone last six months before it has to be replaced with a newer model. It could be the running back. It could be a slot back. Team of the Year: All Blacks (rugby), G. And C. He is the same EVERYWHERE and with EVERYONE. His style is his substance. This experiment requires several footballs and a portable freezer Cheap Jordans or refrigerator with a freezer attached. Before the fair, students can chill footballs to several different temperatures. And yet the religious police aren’t all bad. „Let’s say, a woman kind of has this sort of man she talks with, and she sends him pictures of herself,“ Aaida told us. I’m not sure I’ve seen so much coded, loaded language since „American Pie,“ but it somehow goes completely unexamined and unanswered. It’s presented as merely „honest“ to suggest that not only are gay men not legitimately part of a „man’s man game,“ but that men who would tolerate and be comfortable being around gay men (that they know of) are also not legitimately part of it. Of the seven players brought in while Daniel Levy screwed an astonishing 85m out of Real Madrid that summer, Christian Eriksen remains the one unquestionable success. If the gifted little Dane is a Lennon in search of his McCartney, fellow midfielder Nacer Chadli has come to look like the only candidate; and at 7m from Twente Enschede, he does have the virtue of being the cheapest of the bunch, among those costing more than twice or even four times as much. So, I assume a deal has done for a holiday in the Emirate. However, nobody has outlined what will happen if Israel qualify as to my knowledge they are barred from visas to most, if not all muslim nations.. His next proceeding coach cheap football jerseys outlet michigan city was to tell Marie that the Procurator Revel wished to nike air max 1995 speak to her, and to propose that she should accompany foldable ray ban sunglasses him to the presence of that gentleman forthwith. Not having shop coach factory outlet online the slightest suspicion of any treachery, she willingly consented, and buy ray ban aviator sunglasses left the house with the Commissary. 10. How to Get In Shape Try VolleyballVolleyball is probably one of the easiest sport that you may want to start with. Not necessarily a fan of either team, the Football Pro will spend the whole party watching the game on Cheap Jordans one of the smaller TVs on the fringe, „because I don’t want to miss a play and I can’t hear the announcers in that other room.“ He’s likely to be a meatier fellow, probably will spend halftime reminiscing about high school football and will constantly use phrases like „fade hook route“ and „flanker back.“ He’ll also let is slip at some point that he would have Cheap Jordan Shoes made it to the pros if not for an unfortunate knee injury in high school. Which may be true.

Ein Kommentar

Kommentar hinterlassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.